Ennek minden anyuka örülni fog: leszavazták az óraátállítást

Vastag Anikó | 2019.03.26

Ha szabályszerűen jársz el, akkor vasárnap hajnali kettőkor háromra állítod az órát. Az okostelefonok és számítógépek maguktól is átállnak a nyári időszámításra.

Ezt a procedúrát már nem sokáig kell csinálni, hiszen az EU parlament megszavazta, hogy nem lesz több óraátállítás 2021-től.

Felmérése szerint a magyar lakosság háromnegyede törölné el az évente kétszer történő óraátállítást, kétharmaduk szerint pedig a nyári időszámítást kellene megtartani. Nem kell magyarázni, hogy milyen könnyebbség ez a kisgyerekes szülőknek.

A felnőttek belső órája egy órányi különbségtől nem szokott különösebben megzavarodni. ám a kicsik belső órája rendszerint lassabban reagál a változásra. Ő mindig akkor kel, amikor kialudta magát, és jó esetben akkor alszik el, amikor elálmosodik. Ugyanakkor a család napirendjének a szokásos munkaidőhöz, iskolakezdéshez kell alkalmazkodnia. Vagyis az álomszuszék kisbabát ébresztened kell a tesók miatt, ha viszont nincs kötött programotok, a hajnalban kukorékoló picik megzavarják a te békés szendergésedet.

Ha rá akarod venni, hogy tovább aludjon...vagy legalább csendben játszogasson:

  • szoptasd meg az ágyban, csendben, villanykapcsolás nélkül, hátha visszaalszik.
  • engedd meg, hogy közétek feküdjön, és mondd azt, hogy még éjszaka van.
  • készíts oda néhány izgalmas játékot, mesekönyvet, hogy nézegethesse.
  • egyezzetek meg valami jut is, marad is megoldásban. Próbálj tovább szenderegni, ameddig lehet.
A baba továbbra is akkor fog kidőlni, amikor szokott, vagyis most, az óraátállítás után egy órával később a kelleténél. Ha most később fekteted le, reggel jó eséllyel még később fog ébredni, és ez nagyon bezavarhat a napirendetekbe. Éppen ezért a lefektetés időpontja talán még kritikusabb kérdés.

Próbálkozhatsz azzal, hogy minden nap negyed órával korábban fekteted le, egészen addig, míg utoléritek az órát.

Amikor nem elég álmos a baba, bedobhatsz valami izgalmas játékot, ez talán lefárasztja annyira, hogy legalább háromnegyed órát nyerj. Arra azért vigyázz, hogy ne fáraszd ki túlságosan, mert az neki sem jó.

Azt is megteheted, hogy nem foglalkozol az egésszel, és hagyod, hogy alakuljon a magától. Így is előbb-utóbb beáll az újabb rendszer. Azt a mínusz óra alvást meg pótold valamikor suttyomban, amikor más vigyáz a gyerekre.
Címkék: óraátállítás

Hozzászólások

Kutatások igazolták: a gyermekek az anyai nagymamájuk génjeit öröklik legerőteljesebben

Kutatások igazolták: a gyermekek az anyai nagymamájuk génjeit öröklik legerőteljesebben

Nem véletlen a hihetetlenül szoros kapcsolat az anyai nagymamával!

Kiszámolták: heti 168 pelenka kell a gyerekeiknek

Kiszámolták: heti 168 pelenka kell a gyerekeiknek

Csak ez az egyetlen tétel mennyibe is kerül a családnak? Érdemes kiszámolni!

Egy sajátos szülői fegyelmezési mód

Egy sajátos szülői fegyelmezési mód

Unta, hogy hiába beszél a gyereknek. Neked hogy tetszik?

Ez a legjobb étkezés az asztmás gyerekeknek

Ez a legjobb étkezés az asztmás gyerekeknek

Így jelentősen mérsékelni lehet az allergiás reakciót.

Ezért igyál pitypangteát

Ezért igyál pitypangteát

Nagy segítség a terhesség, szoptatás által "kizsigerelt" szervezet erősítésében. Érdemes elolvasni az egyéb hatásokat is.

Veszélyes gyerekjátékok forgalmazását tiltották be

Veszélyes gyerekjátékok forgalmazását tiltották be

Háromkerekű játékkerékpárokat, játékrollereket, lábbal hajtható kismotorokat, gyermek etetőszékeket, bébikompokat és utazóágyakat vizsgáltak.

Egy új mobiltelefonos alkalmazással könnyen megállapítható lesz a fülgyulladás

Egy új mobiltelefonos alkalmazással könnyen megállapítható lesz a fülgyulladás

Csak egy mobiltelefon és egy papírtölcsér kell hozzá

6 évesen lett fekete öves karatés ez a kislány

6 évesen lett fekete öves karatés ez a kislány

A mindössze 122 cm magas kislány minden álma, hogy egyszer nagymester lehessen

A babanapozás 5 aranyszabálya

A babanapozás 5 aranyszabálya

Vigyázz: 2-3 perc alatt leéghet a kicsi!

Így ne aludj soha – Az alvási pozíció, ami károsan hat az egészségedre

Így ne aludj soha – Az alvási pozíció, ami károsan hat az egészségedre

Tudjuk, hogy a pihentető alvásnak kulcsfontosságú szerepe van az egészség megőrzésében. Lehetőleg ne rontsuk el egy rossz testhelyzettel.