Ha a fentiekre igennel válaszoltál, jobb, ha tudod, hogy azok az emberek, akik a kütyüidet, számítógépedet, telefonodat tervezték, kifejlesztették, azokra spéci gyerekalkalmazásokat készítenek (és próbálnak nekünk szülőknek ezerrel eladni), ők maguk gyakran jó távol tartják saját gyerekeiket a technológiától, mi több, minden olyan dologtól, amit gombbal kell bekapcsolni… Mert szerintük az nem jó egy gyereknek.
A New York Times riporterei felfedezték, és világgá kürtölték, hogy a kaliforniai Szilícium Völgykellős közepén levő Los Altosban a helyi privát Waldorf iskola tanulói a környező informatikai megacégek, a Google, az Apple, a Yahoo, a Hewlett-Packard és az eBay dolgozóinak gyerekeivel van telis-tele. És nem csak akármilyen dolgozók ezek, hanem az említett vállalatok felsővezetése.
A gyerekeke háromnegyede „a Völgy” informatikus milliomospalántája. Az általános iskola (ami 5 évestől 14 évesig fogad gyerekeket) éves tandíja kis híján húszezer dollár (évi négy és félmillió forint) a középiskoláé huszonhatezer dollár (hatmillió forint), és mindez egy olyan környéken, ahol az ingyenes, állami iskola színvonala is kimagasló. De ezek az emberek, akik a világ technológiai fejlődését diktálják, minden pénzt megadnak, hogy saját gyerekeik olyan iskolába járjanak, amelynek tantervében a számítógépek ismerete nemcsak hogy nem szerepel, de az otthoni internetezést is rossz szemmel nézik.
„Abszolút elvetem azt a gondolatot, hogy az általános iskolákban helye van a technológiának”, nyilatkozta a Times-nak a Google egyik vezető beosztottja, Alan Eagle, akinek két gyermeke is a Waldorf padjaiban tölti napjait. Bár ő maga a vagyonát a technológiának köszönheti, és buzgó okostelefon és iPad használó, saját ötödikes kislánya nem tudja, hogyan kell a Google keresőt használni, és nyolcadikos fia is csak most ismerkedik vele. Helyette büszke arra, hogy a gyerekei földhözragadt és gyakorlatias módszerekkel tanulnak számolni, írni, olvasni, és a szükséges információt elérni. „Mi a Google-nál azon dolgozunk, hogy a technológiát majdnemhogy „agyhalott-egyszerűvé” tegyük. A világon semmi ok nincs arra, hogy a gyerekek ne tudnának felzárkózni, amikor idősebbek lesznek.”
Az Észak-Amerikai Waldorf Iskolák Szövetsége nem csinál titkot abból, hogy szerintük az ő tanítási módszereik egy okosabb, kreatívabb és élesebben gondolkodó intellektális elitet állítanak elő, és a középiskoláikat elvégző diákok 94 százaléka megy egyetemre, mégpedig gyakran a világvezető egyetemekre. De az amerikai állami oktatási vezetőség nem ért egyet. „Ha az iskoláknak módjuk van modern tanítási eszközöket használni, és azokat meg is tudják fizetni, de mégsem használják ezeket az eszközöket, a gyermekeinket hagyják cserben” – nyilatkozta az oktatási technológiákért felelős vezető.
Az, hogy mennyi technológiát használnak az oktatásban, különösen időszerű kérdés egy olyan korban, amikor az élet szinte minden területén billentyűket és gombokat használunk. Az amerikaiakat sokként érte, hogy már két állam oktatási vezetése tette választhatóvá (a kötelezőről) a folyóírás tanítását, viszont egyre több államban a kötelező tananyag része a gépírás. A szülők szinte a világon mindenütt az informatika egyre korábbi oktatását várják el az iskoláktól, sőt, egyes helyeken már az óvodáktól is.
És azok a szülők, akik szerint a Szilícium Völgy fejesei nem tudják, hogy mit csináljanak jó dolgukban is megnyugodhatnak: nemrégen a Facebook-alapító Mark Zuckerber, és a mindenki által ismert Microsoft-alapító Bill Gates arra biztatta a kisgyerekeket, fiúkat és lányokat egyaránt, hogy minél nagyobb számban tanuljanak meg programozni, mert az a jövő kulcsa. Bill Gates is csak 13 éves korában használt először számítógépet, s lám semmiről nem maradt le. Elgondolkodtató, nem?
Forrás: Bezzeganya
Ajánljuk figyelmedbe köövetkező bejegyzéseinket:
Vége a civilizációnak, ha nem tanítjuk kézzel írni a gyerekeket?
Neten nőtt nemzedék
Médiafogyasztási és olvasási szokások
Hozzászólások